Roszczenia
Co zrobić, gdy zajdzie zdarzenie ubezpieczeniowe?
W razie zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego należy:
- Zebrać potrzebne dokumenty w zależności od rodzaju ryzyka (patrz niżej),
- Dostarczyć je do dedykowanego zespołu, w zależności od posiadanego ubezpieczenia.
Każdy złożony wniosek jest uważnie rozpatrywany przez dedykowany zespół.
Ubezpieczenia zabezpieczające twoje kredyty (Bank Millennium S.A. – oferta eurobanku)
W razie roszczenia objętego ochroną, możesz skontaktować się z 24-godzinnym serwisem telefonicznym Banku Millennium S.A., dzwoniąc na numer 801 331 331
Komplet wymaganych dokumentów wraz z wnioskiem o roszczenie należy wysłać na poniższy adres:
Bank Millennium S.A.
Wydział Operacji Posprzedażowych, Zespół Rachunków Detalicznych
ul. Św. Mikołaja 72
50-126 Wrocław
Wniosek o Wypłatę Świadczenia:
– z tytułu śmierci, trwałej i całkowitej niepełnosprawności, tymczasowej całkowitej niezdolności do pracy, poważnego zachorowania
– z tytułu utraty pracy
Roszczenie możesz również złożyć listownie na adres Ubezpieczyciela:
Société Générale Insurance Poland:
Dla ubezpieczeń na życie:
Sogecap S.A Oddział w Polsce
Plac Solny 16
50-062 Wrocław
Dla utraty pracy:
Sogessur S.A. Oddział w Polsce
Plac Solny 16
50-062 Wrocław
Jakie dokumenty przygotować?
W zależności od zdarzenia ubezpieczeniowego, powinny zostać przedłożone różne dokumenty. Dokumenty muszą być złożone w oryginale lub kopiach potwierdzonych notarialnie. Aby sprawdzić szczegółowe wymagania w zakresie dokumentacji, należy kliknąć na odpowiednim ryzyku:
-
- – Wniosek o wypłatę świadczenia. W przypadku Śmierci wskutek Nieszczęśliwego Wypadku, do wniosku o wypłatę świadczenia powinien zostać załączony adres organu prowadzącego dochodzenie (policji lub prokuratora) oraz, o ile to możliwe, numer sprawy oraz opis okoliczności Nieszczęśliwego Wypadku
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Odpis aktu zgonu
- – Kserokopia zaświadczenia potwierdzającego zgon, sporządzonego na formularzu obowiązującym w państwie, w którym miało miejsce Zdarzenie Ubezpieczeniowe lub na formularzu określonym przez Ubezpieczyciela wypełnionego przez lekarza stwierdzającego zgon, ze wskazaniem przyczyny zgonu
- – W przypadku roszczenia z tytułu Śmierci wskutek Nieszczęśliwego Wypadku oficjalne potwierdzenie, że śmierć była skutkiem Nieszczęśliwego Wypadku, takie jak raport policji, karta zgonu (w oryginale lub kopiach poświadczonych za zgodność notarialnie, które po przedstawieniu Ubezpieczycielowi są kopiowane i zwracane okazującemu), o ile jest to możliwe
- Po pierwszej analizie dodatkowe dokumenty mogą być wymagane przez Ubezpieczyciela.
-
- – Wniosek o wypłatę świadczenia; W przypadku Trwałej i Całkowitej Niezdolności do Pracy będącej następstwem Nieszczęśliwego Wypadku, do wniosku o wypłatę świadczenia powinien zostać załączony adres organu prowadzącego dochodzenie (policji lub prokuratora) oraz, o ile to możliwe, numer sprawy oraz opis okoliczności Nieszczęśliwego Wypadku
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Orzeczenie komisji lekarskiej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) lub innego podmiotu upoważnionego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) potwierdzające Trwałą i Całkowitą Niezdolność do Pracy
- – Zaświadczenie lekarskie zgodne z obowiązującymi w Polsce przepisami w zakresie ubezpieczeń społecznych, wypełnione przez lekarza prowadzącego leczenie, które wskazuje na charakter obrażeń lub choroby, wynikające z nich trwały uszczerbek oraz datę ich utrwalenia – orzeczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS)
- Po pierwszej analizie dodatkowe dokumenty mogą być wymagane przez Ubezpieczyciela.
-
- – Wniosek o wypłatę świadczenia; W przypadku Trwałej i Całkowitej Niepełnosprawności będącej następstwem Nieszczęśliwego Wypadku, do wniosku o wypłatę świadczenia powinien zostać załączony adres organu prowadzącego dochodzenie (policji lub prokuratora) oraz, o ile to możliwe, numer sprawy oraz opis okoliczności Nieszczęśliwego Wypadku
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Orzeczenie Uprawnionego Organu stwierdzające Trwałą i Całkowitą Niezdolność do Pracy lub Znaczny Stopień Niepełnosprawności
- – Zaświadczenie lekarskie zgodne z obowiązującymi w Polsce przepisami w zakresie ubezpieczeń społecznych, wypełnione przez lekarza prowadzącego leczenie, które wskazuje na charakter obrażeń lub choroby, wynikające z nich trwały uszczerbek oraz datę ich utrwalenia – orzeczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS)
- – w przypadku Znacznego Stopnia Niepełnosprawności, decyzję o przyznaniu emerytury albo decyzję o ostatniej waloryzacji emerytury oraz zaświadczenie Uprawnionego Organu o wypłacie emerytury lub ostatni odcinek wypłaty emerytury lub wyciąg albo historię rachunku bankowego za ostatni miesiąc, potwierdzający wpływ świadczenia emerytalnego
- Po pierwszej analizie dodatkowe dokumenty mogą być wymagane przez Ubezpieczyciela.
-
- – Wniosek o wypłatę świadczenia
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Poświadczona kopia dokumentu potwierdzającego Status Osoby Bezrobotnej z Prawem do Zasiłku dla Bezrobotnych lub w przypadku kolejnego roszczenia, dokument potwierdzający Prawo do Zasiłku dla Bezrobotnych Ubezpieczającego/Ubezpieczonego, winien być przedstawiany, co miesiąc
- – Oryginał lub poświadczona przez Agenta Ubezpieczeniowego kopia świadectwa pracy potwierdzającego zatrudnienie na podstawie Umowy o Pracę przez okres, co najmniej 3 miesięcy poprzedzających dzień zawarcia Umowy Ubezpieczenia
- Po pierwszej analizie dodatkowe dokumenty mogą być wymagane przez Ubezpieczyciela.
-
- – Wniosek o wypłatę świadczenia; W przypadku Tymczasowej Całkowitej Niezdolności do Pracy wskutek Nieszczęśliwego Wypadku, do wniosku o wypłatę świadczenia powinien zostać załączony adres organu prowadzącego dochodzenie (policji lub prokuratora) oraz, o ile to możliwe, numer sprawy oraz opis okoliczności Nieszczęśliwego Wypadku
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Zwolnienie Lekarskie
- – Dokument potwierdzający, że Ubezpieczający/Ubezpieczony prowadzi działalność gospodarczą lub jego stan zatrudnienia (umowa cywilnoprawna)
- Po pierwszej analizie dodatkowe dokumenty mogą być wymagane przez Ubezpieczyciela.
-
- – Wniosek o wypłatę świadczenia
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Wszelkie dokumenty, wskazane przez Ubezpieczyciela, które Ubezpieczyciel uznaje za konieczne do rozpatrzenia roszczenia i możliwe do uzyskania przez Ubezpieczającego/Ubezpieczonego W szczególności dokumentację medyczną związaną z Poważnym Zachorowaniem, zawierającą wyniki badań potwierdzających, że choroba odpowiada definicji Poważnego Zachorowania. Taka dokumentacja musi zostać złożona najpóźniej w ciągu 30 dni od zdiagnozowania choroby lub od opuszczenia szpitala przez Ubezpieczającego/Ubezpieczonego
- Po pierwszej analizie dodatkowe dokumenty mogą być wymagane przez Ubezpieczyciela.
Wszystkie przekazywane nam dokumenty są dokładnie analizowane i – w zakresie ubezpieczenia na życie – decyzja podejmowana jest przez eksperta medycznego.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji w sprawie statusu zgłoszonego roszczenia:
E-mail: roszczenia@societegenerale-insurance.pl
Tel: (71) 774 29 99
Ubezpieczenia zabezpieczające twoje rzeczy osobiste
1.Ubezpieczenie Codzienna Ochrona
W razie zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową – zadzwoń pod numer telefonu: (71) 72 61 334.
Jakie dokumenty przygotować?
W zależności od zdarzenia ubezpieczeniowego, powinny zostać przedłożone różne dokumenty. Aby sprawdzić szczegółowe wymagania w zakresie dokumentacji, należy kliknąć na odpowiednim ryzyku:
-
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Zgłoszenie roszczenia
- – Dokument wydany przez policję lub inny organ ścigania potwierdzający złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju
- – Wyciąg Bankowy uwzględniający nieautoryzowane transakcje lub wskazujący na kwotę gotówki pobraną z Bankomatu
- – W przypadku Nieautoryzowanego użycia Karty Debetowej w wyniku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju – dokument wystawiony przez Bank informujący o godzinie i dacie zablokowania Karty Debetowej, o ile taki dokument jest możliwy do otrzymania od Banku
- – Każdy inny dokument, jeśli jest w posiadaniu Ubezpieczającego/Ubezpieczonego, który Ubezpieczający/Ubezpieczony chce złożyć w celu potwierdzenia okoliczności Zdarzenia Ubezpieczeniowego w ramach roszczenia w zakresie Utraty gotówki pobranej z Bankomatu przy użyciu Karty Debetowej, w wyniku Rozboju, jeśli dotyczy.
-
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Zgłoszenie roszczenia
- – Dokument wydany przez policję lub inny organ ścigania potwierdzający złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju
- – Oryginał faktury lub paragon potwierdzający zakup Zakupionego Towaru przy użyciu Karty Debetowej.
-
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Zgłoszenie roszczenia
- – Dokument wydany przez policję lub inny organ ścigania potwierdzający złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju
- – W przypadku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju dotyczących Rzeczy Osobistej innej niż portfel – oryginał faktury lub inny dokument wykazujący koszt wymiany Rzeczy Osobistej zgodnie z art. 17.1–17.4 Ogólnych Warunków Ubezpieczenia
- – W przypadku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju dotyczących portfela – oryginał faktury lub paragon potwierdzający zakup portfela.
-
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe
- – Zgłoszenie roszczenia
- – W przypadku Nieuprawnionego użycia karty SIM/USIM – kopia faktury przedstawiającej bezprawne użycie karty SIM/USIM oraz dokument potwierdzający blokadę katy SIM/USIM
- – Dokument wydany przez policję lub inny organ ścigania potwierdzający złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku Kradzieży z włamaniem lub Rozboju
- – Kopia faktury lub paragon potwierdzający zakup Urządzenia, którego dotyczy roszczenie
- – Każdy inny dokument, jeśli jest w posiadaniu Ubezpieczającego/Ubezpieczonego, który może umożliwić ustalenie okoliczności Zdarzenia Ubezpieczeniowego w ramach roszczenia
-
Dodatkowo w przypadku Zdarzenia Ubezpieczeniowego w Wariancie Ubezpieczenia „Premium“, gdy roszczenie dotyczy:
- a) Urządzenia, którego właścicielem jest Osoba mieszkających w tym samym gospodarstwie domowym, lub
- b) Zdarzenia Ubezpieczeniowego, które miało miejsce w stosunku do Osoby mieszkającej w tym samym gospodarstwie domowym
- – Dokument wskazujący, że ta osoba mieszka pod tym samym adresem co Ubezpieczający/Ubezpieczony, na przykład rachunek, lub inny dokument potwierdzający płatność za gaz, prąd lub usługi telekomunikacyjne świadczone w tym samym miejscu, co adres Ubezpieczającego/Ubezpieczonego, wystawiony na nazwisko Osoby mieszkającej w tym samym gospodarstwie domowym lub dokument potwierdzający adres zameldowania Osoby mieszkającej w tym samym gospodarstwie domowym pod tym samym adresem co adres zamieszkania Ubezpieczającego/Ubezpieczonego
- – W przypadku braku takiego dokumentu, pisemne oświadczenie Ubezpieczającego/Ubezpieczonego.
Wszystkie przekazywane nam dokumenty są dokładnie analizowane.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji w sprawie statusu zgłoszonego roszczenia:
E-mail: roszczenia@societegenerale-insurance.pl
Tel: (71) 774 29 99
2.Ubezpieczenie Twój Portfel
W razie zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową – zadzwoń pod numer telefonu: (71) 77 42 999.
Jakie dokumenty przygotować?
W zależności od zdarzenia ubezpieczeniowego, powinny zostać przedłożone różne dokumenty. Aby sprawdzić szczegółowe wymagania w zakresie dokumentacji, należy kliknąć na odpowiednim ryzyku:
-
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe;
- – Zgłoszenie roszczenia;
- – Dokument wydany przez policję lub inny organ ścigania potwierdzający złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju;
- – Wyciąg Bankowy uwzględniający nieautoryzowane transakcje lub wskazujący na kwotę gotówki pobraną z Bankomatu;
- – W przypadku Nieautoryzowanego użycia Karty Debetowej w wyniku Kradzieży, Kradzieży z włamaniem lub Rozboju – dokument wystawiony przez Bank informujący o godzinie i dacie zablokowania Karty Debetowej, o ile taki dokument jest możliwy do otrzymania od Banku;
- – Każdy inny dokument, jeśli jest w posiadaniu Ubezpieczającego/Ubezpieczonego, który Ubezpieczający/Ubezpieczony chce złożyć w celu potwierdzenia okoliczności Zdarzenia Ubezpieczeniowego w ramach roszczenia w zakresie Utraty gotówki pobranej z Bankomatu przy użyciu Karty Debetowej, w wyniku Rozboju, jeśli dotyczy.
-
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe;
- – Zgłoszenie roszczenia;
- – Dokument wydany przez policję lub inny organ ścigania potwierdzający złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku Kradzieży, Kradzieży z Włamaniem lub Rozboju;
- – W przypadku Kradzieży, Kradzieży z Włamaniem lub Rozboju dotyczących Dokumentu Osobistego: – Oryginał faktury lub inny dokument wykazujący koszt wymiany Dokumentu Osobistego, w tym koszt doładowania Karty Miejskiej;
- – W przypadku Kradzieży, Kradzieży z Włamaniem lub Rozboju dotyczących Portfela lub Torby Miejskiej: – Oryginał faktury lub inny dokument wykazujący koszt ich ponownego zakupu;
- – w przypadku Kradzieży, Kradzieży z Włamaniem lub Rozboju dotyczącego gotówki przechowywanej w Portfelu lub Torbie Miejskiej: – Oświadczenie o utracie gotówki.
-
- – Polisa Ubezpieczeniowa, o ile jest to możliwe;
- – Zgłoszenie roszczenia;
- – Oryginał niewykorzystanego Biletu (chyba, że Bilet nie mógł zostać odebrany);
- – Faktura, paragon, potwierdzenie płatności kartą lub wyciąg z konta stanowiące potwierdzenie zapłacenia ceny Biletu.
-
Dodatkowo w zależności od rodzaju Zdarzenia Ubezpieczeniowego:
- – W przypadku Nagłego Zachorowania, Nieszczęśliwego Wypadku lub Hospitalizacji Ubezpieczonego lub Osoby Bliskiej: – Zaświadczenie lekarskie lub wypis ze szpitala ze wskazaniem daty zajścia Nagłego Zachorowania, Nieszczęśliwego Wypadku lub Hospitalizacji;
- – W przypadku śmierci Osoby bliskiej: – Akt zgonu;
- – W przypadku wyznaczenia Ubezpieczonemu daty egzaminu państwowego lub szkolnego: – Dokument potwierdzający uczestnictwo w kursie/studiach/szkoleniu kończącym się egzaminem;
- – W przypadku wezwania Ubezpieczonego do stawienia się w sądzie lub urzędzie skarbowym: – Wezwanie do sądu lub urzędu skarbowego;
- – W przypadku Nagłego Zdarzenia w Lokalu: – Potwierdzenie zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela lub udokumentowanie szkody w inny sposób;
- – W przypadku Kradzieży, Kradzieży z Włamaniem, Kradzieży Kieszonkowej, Rozboju dotyczącego Dokumentu Osobistego potwierdzającego tożsamość: – Potwierdzenie złożenia zawiadomienia w komisariacie policji lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie nowego Dokumentu Osobistego potwierdzającego tożsamość.
Wszystkie przekazywane nam dokumenty są dokładnie analizowane.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji w sprawie statusu zgłoszonego roszczenia:
E-mail: roszczenia@societegenerale-insurance.pl
Tel: (71) 774 29 99
Ubezpieczenia zabezpieczające twoją flotę
ALD Automotive Polska sp. z o.o.
- szkody OC: +48 22 749 97 05,
- pozostałe szkody: +48 22 465 68 80.
HITACHI Capital Polska Sp. z o.o. / Planet Car Lease Polska Sp. z o.o.
- wszystkie szkody: +48 22 749 97 30
Alphabet Polska Fleet Management sp. z o.o.
- BMW i MINI: +48 880 300 100,
- pozostałe pojazdy: +48 509 464 464.
Ubezpieczenia związane z podróżą
EASY TRAVEL 365, EASY TRAVEL, EASY WAY BACK
W celu zgłoszenia roszczenia, uzyskania pomocy assistance lub powiadomienia o zdarzeniu ubezpieczeniowym, prosimy o kontakt z Centrum Pomocy APRIL Polska:
- pod numerem telefonu +48 22 749 97 22 (koszt połączenia wg stawki operatora)
- za pośrednictwem faxu: +48 22 864 55 23
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: assistance@pl.april.com
- pisemnie lub osobiście pod adresem: APRIL Polska Sp. z o.o., ul. Sienna 73, 00-833 Warszawa
Centrum Pomocy APRIL Polska działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.